2012. július 2., hétfő

Fokhagymás éjszakás

                                       Avagy amikor minden összejön

Tegnap este horgászni indultam. A célállomás a Velencei-tó ezen belül is a Dinnyési kikötő mólója volt. A kegyetlen kánikulára való tekintettel, éjszakára készültem. Az érkezést este nyolc körül terveztem, de aztán addig szöszmötöltem otthon, hogy este kilenc körül érkeztem meg a kiszemelt helyre. Két botot vittem magammal, az egyik egy feederbot, a másik egy matchbot volt. Eddig ugye nincs semmi szokatlan a dologban. Új etetőanyagot készültem tesztelni. A Timár Mix Fokhagymás-Halas etetőanyaga volt tesztalany.
A dolog apropóját a kuka meleg adta. Éreztem, hogy itt a hagyományos dolgok nem fognak igazán működni, a halak nagy valószínűséggel ugyanolyan rosszul viselik a nagy meleget, mint mi emberek. A víz tovább melegszik az ideálisnál, és ezt ők is érzik. Csaliként mindenfélét vittem magammal, de ezek között volt egy ami kilóg a szokásos csalik sorából. Ez pedig nem más, mint csemege kukorica, ami mellé a peca előtt több mint egy nappal, egy gerezd fokhagymát nyomtam fokhagymanyomóval. Az etetésem egy másik fontos kelléke volt a horgászboltban vásárolt vegyes magmix. A nagyobb halaknak kell valami tartalmas, szemes anyag a kajához. Ennek részét egyből a kajába kevertem, a másik részét csúzlival szándékoztam bejuttatni a matchbot úszója mellé.

Szóval ott tartottam, hogy megérkeztem a kikötőbe, olyan este kilenc körül. Pánikszerűen állítottam össze a felszerelést, ugyanis lassan kezdett sötétedni. A matchbot úszóját bedobtam olyan 15m-re. Öt narancs méretű etetőanyag gombóccal körbedobáltam, és mellé lőttem még a magmix-ből egy 4 csúzlilövésnyire valót. Utána jött feederbot, amit a megszokottól eltérően nem keresztben állítottam fel, hanem hosszában, és kapásjelzőként egy karikát raktam fel rá. Ezzel azt értem el, hogy nem kellett az éjszaka forgolódnom, nem járt a fejem jobbra, majd balra, a két bot között. Így a fárasztás élményét nem vesztettem el, csak a kapásjelzés módja lett más. Mire helyére került a két pálca erősen sötétedett, és bizony szúnyogok is beindultak. A szúnyogriasztó hatástalan volt velük szemben, őrült módon támadtak. Talán húsz perce ücsörögtem amikor feederpálcán a karika bothoz tapadt. Bevágtam, és meg is akasztottam a halamat, ami egy formás dévérkeszeg volt. Újracsaliztam. A horogra egy szem fokhagymás csemege kukorica került, mellé két három szem puffasztott rizs. Bedobtam, és tíz perc várakozás után újabb dévért fogtam. Mindeközben a match pálcával csak pár rontott kapásig jutottam. Valószínűleg bodorkák játszottak az idegeimmel. Az ötödik dévér után elkezdtem kísérletezni feederbottal. Különböző csalizási módokat próbálgattam. Volt ott pellet, puffasztott rizs-pufi kombó, de kapásom csak akkor volt, ha volt a horgon fokhagymás csemege kukorica.


Lassan elérkezett az éjfél. A szél sem rezzent, és a matchbot úszója sem mozdult. Miközben feederboton folyamatosan volt kapásom, az úszóm hallgatott. A szúnyogok rohama sem enyhült, folyamatosan támadtak a kis vérszívók. Fél egy után váratlanul két szép kapást rontottam az úszóson. Talán egy óra előtt valamivel aztán az úszóm oldalra be a víz alá. Bevágás után éreztem, hogy komoly halam van. Szépen dolgozott a pálca, így aztán 6-8 percen belül már előttem kavart a halam. A fejlámpám fényében jó két kilós pontynak láttam. Már a merítőt készítettem, amikor az egyik roham után hirtelen kiakadt a horog a halam szájából. Csalódottan csaliztam újra. Visszadobtam az előbbi kapás helyére a szerkót, de egyenlőre nem volt több jelentkező.


A feederen viszont nem állt meg az élet. A dévérek mellé becsúszott két kisponty is, sajnos az egyik a ronda sebes verzió volt. Aztán az egyik bevágás után karikában maradt a pálca. Rövid fárasztás után szépen magam elé pumpáltam a halamat. Szemre egy éppen méretes pontyocska volt, de nem is méregettem, ment vissza.



A matchbot úszójához közben újabb adag magmixet lőttem. Két óra körül aztán kiemelkedett az úszó, és bevágás után gyönyörű fél kiló körüli dévérkeszeget meríthettem.



Azt hittem lesz a dolognak folytatása, de nem. Kettő óra után a semmiből hirtelen szél kerekedett. Eleinte enyhe fuvallat volt csak, de később már érezhetően fújdogált, kellemesen hűsítve az amúgy igencsak fülledt levegőt. A feederboton szinte azonnal érezhetően jobban megindult a kapás. Egyik dévér jött a másik után, és szerencsére nagyon kevés kapást toltam el. Fél négy után aztán, amikor már kezdett világosodni, egyszercsak megindult ismét a matchbot úszója. A bevágás után egyből lehúzott egy jópár méter zsinórt, ebből egyértelművé vált, hogy ismét ponty van a horgon. Rövid fárasztás után aztán már előttem kevert a halam. Szép két kilós pikkelyes ponty. Most velem volt szerencse, így hamarosan a merítőben pihegett már a halam.


Lassan aztán teljesen kivilágosodott. Feljött nap is. A hajnal újabb dévérkeszeg rohamokat hozott. A végén már annyi összejött, hogy nem is raktam a haltartóba őket. Egyből úszhattak tovább szabadon.



Hat óra előtt elkezdtem összepakolni. Elég volt ennyi. Az összegzésnél kiderült, hogy összesen 21db dévérkeszeget fogtam. Megjött mellé a ponty is, (ugye hármat is akasztottam)  így panaszra semmi okom nem lehet. Az elképzelésem bevált. A nyári kuka melegben a fokhagymás-halas kaja nagyon működött, és a fokhagymás ízesítésű csemegével, szinte mesés mennyiségű halat adott.


A Velencei-tó, most a szebbik arcát mutatta nekem, remélem legközelebb is így lesz!

4 megjegyzés:

  1. Én is most csináltam hasonlót, csak én erjesztett takarmánnyal és többféle ízesítésben, nálam az erőspaprikás működött a legjobban, de egyet a fokhagymás is adott. Helyszín: Cifra-horgásztó

    VálaszTörlés
  2. Szia!

    Lenne hozzád pár kérdésem:
    Július végén megyek egy picit nyaralni a Park Camping-be.Persze horgászni is szeretnék elsősorban pergetni:)

    http://kepfeltoltes.hu/120705/264328297N_vtelen_www.kepfeltoltes.hu_.png

    A képen látható csónak kikötőben lehet horgászni( UL pergetés )?
    Napi jegyet hol tudnék vásárolni?

    Válaszod előre is köszönöm:)

    Üdv: Robi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Robi!

      A kérdéses kikötőbe (Dinnyési csónakkikötő) rendszeresen járok, ez cikk is ott készült, csak mólóról kifelé horgászva. Pergetni majd egy hónapja nem is pergetek, ugyanis nagyon kevés volt sikerélmény. UL pergetni szoktam általában én is. Sügér mindig van itt-ott beton szélében, de egészek kicsik, talán 15cm volt legnagyobb. Én az összes sügért a legkisebb 2,5cm Mann's twisterrel fogtam, és nagyon a beton tövében, botvégről, vertikálisan mártogatva vele. Ugyanezzel kis gumival fogtam több kis balint is. A felszín közelében lassan húzott guminak szoktak odavágni. nem nagyok, de legalább vannak. A beton széléből fogtam még jópár csukát is 30-44cm-es méretben, az egyel nagyobb 5,1cm-es Mann's gumival. A mólókarok közöttin nyílt részről is jött pár csuka, kisebb, saját készítésű wobblerekre.
      A profik a 3,5cm Hornetre is esküdöznek.
      Mint írtam is bár megszállott pergető vagyok, egy hónapja teljesen átálltam a békéshalazásra. Több nagyon silány nap után adtam fel a pergetést.
      Ha mégis dobálsz, azt kell nézni, hogy veret-e a balin. Ha mozognak a balinok, még van remény...

      Törlés
  3. Köszönöm a válaszod :)
    Írok ha voltam és fogtam valamit :)

    Robi

    VálaszTörlés