2012. július 7., szombat

Miért pont a Cralusso

Nemrégiben ígértem, hogy mostantól praktikus tanácsokat, szerelési módokat, és termékbemutató jellegű szösszeneteket is fogok írni. Ez most egy ilyen lesz, és meglepő módon nem a kedvenc módszeremmel a pergetéssel lesz kapcsolatos, hanem finomszerelékes témakörben próbálok tippeket adni. Kispénzű és nagycsaládos horgászként sokáig nem ismerkedtem meg közelebbről a  Cralusso úszókkal. Túl drágának tartottam őket. Tavaly kezdtem megismerkedni velük, és azóta már szinte csak ezeket használom. Miért változtattam meg a véleményemet? Tartósság, és ötletes megoldások. Ez a két dolog ami miatt a kedvenceim lettek a  Cralusso úszók. De az általános dolgok helyett inkább bemutatnám pár kedvenc modellemet.

CRALUSSO ÚSZÓ GOLF FIBER GLASS

Ezt az úszótípust szeretem spiccboton használni. Miért is?
 1. A poliuretán hab test elpusztíthatatlan szinte.
 2. Az úszó belső zsinórvezetésű.
 3. A test megfordítható a száron, és helyzete is tetszőlegesen változtatható.
 4. Rengeteg módon variálható antenna.

Az egyes pont egyértelmű, nem is kíván több magyarázatot.
Miért, jó, hogy az úszó belső zsinórvezetésű? Egyrészt maga a damil nem  tudja bevágni az úszó testét (bár ez az úszó akkor sem ázna be), másrészt nincsen kis zsinórvezető szem ami kiszakadhatna.
Mint a hármas pontban írtam is a test megfordítható  száron, de aminek én még nagyobb jelentőséget tulajdonítok, hogy pár kis darab szilikoncső segítségével a száron bárhol rögzíthető. Ennek akkor van nagy jelentősége, ha ugyanazt a szereléket álló, és folyó vízen is szeretnénk használni. Állóvízen szél esetén a úszó testét a száron lefelé elmozdítva egy mini kis feltolós úszót kapunk, aminél zsinórt el tudjuk süllyeszteni, így szél nem tuja gyorsan elsodorni akár az 1g-os úszónkat sem.




A variálható antenna, variálható színeket is jelent. Bármilyen fényviszonyhoz tudunk olyan színösszetételt készíteni egy pillanat alatt, ami jól látható lesz. Tehát, ha úgy nézem, hogy két balsa úszó áráért kapunk, egy elpusztíthatatlan, nagy mértékben variálható úszót, szerintem vastagon megéri.



CRALUSSO UFO

Ha nagy 10g feletti önsúlyos úszó kell, akkor az Ufo a kedvencem.
A test anyaga a megszokott poliuretán hab. Állítólag a felületén található a golflabdáéra emlékeztető bemélyedések miatt száll messzire. Ezt én sem megerősíteni sem cáfolni nem tudom, de azt tudom, hogy rendkívül jól dobható, a levegőben is stabilan viselkedő úszó. Nézzük hát, hogy mik azok a tulajdonsági amik miatt sokkal több, mint egy egyszerű önsúlyos úszó.

 1. Ütésálló poliuretán hab test.
 2. Kalibrációs rendszer a szárban.
 3. Nagyon sokféleképpen variálható antennarendszer.

Az első pont szerintem megint nem kíván semmiféle utólagos magyarázatot. Biztosan más is bosszankodott már, amikor a balsa testű úszón a második peca után megrepedezett festék. Hát ilyen ezzel az úszóval nem történhet.



A második ponthoz, annyi, hogy nagyon ötletes a kihúzható, és betolható szár. A beosztások 0,1g-onként követik egymást. Egy pillanat alatt elérhetjük, hogy akár 0,5g-al több ólom kerülhessen a zsinórra, ha szükséges. Itt említeném meg, hogy maga az úszó teste rejti az önsúlyt, ami szintén változtatható.
 A harmadik pontban említett variálható antennarendszerhez, külön tudunk vásárolni egy teljes antennakészletet. Így aztán szinte bármilyen színű, teherbírású, és méretű antennával tudjuk úszónkat használni.






CRALUSSO PRO MATCH ÚSZÓ

Ha valaki szereti a lágy matchbotokat, mint ahogy én szeretem, akkor mindenképpen próbálja ki ezt az úszótípust. Ez egy test nélküli waggler műanyagból, variálható önsúllyal. Kinézetre semmi extra nincs az úszóban, viszont én talán ezt szeretem a legjobban. A 390-es lágy matchbotommal a 7g-os verziót szinte a világból kidobom, és pont karcsúsága miatt talán, de mintha alig hatna rá a víz áramlása. Miért több mint egy sima test nélküli waggler?

 1. A szár anyaga olyan műanyag ami nem görbül, törik, stb....
 2. A kalibrációs rendszer ezen is megtalálható.
 3. Ugyanúgy variálható az egész antennarendszer, mint az Ufo-nál.



Szerintem itt egyik pont sem kíván különösebb magyarázatot. Amit viszont még megemlítenék, hogy kimondottan kedvező áron kapható.



CRALUSSO CONTROL MATCH

Ez az úszótípus nagyban hasonlít Pro Match-re. A fő különbség, hogy nem önsúlyos. Ennek én a legkisebb 3g-os verzióját használom, mégpedig a 6m spiccbotomon nagyhalazni. Tökéletesen elsüllyeszthető a zsinór a bot és az úszó között, ennek eredményeképpen az úszó stabilan az etetésen marad. Bármilyen fura is ez a megoldás tökéletesen működőképes. Egy áprilisi délelőttön  13 pontyot sikerült fognom a spiccbotommal, amin ez az úszó volt felszerelve.





Tudom, hogy ezeken kívül még rengetegféle modell található a CRALUSSO cég kínálatában. Nekem eddig ezeket sikerült kipróbálnom, és nem is csalódtam bennük. Én bátran bíztatok mindenkit, hogy próbálja ki őket, nem fogja megbánni!

A legvégére még ide kívánkozik egy pár sor.
Tulajdonképpen csak annyit szeretnék leszögezni, hogy ez az írás, bár látszólag reklámírás is lehetne, nem vagyok semmiféle beépített CRALUSSO ember, nem fűződik semmilyen érdekem ahhoz, hogy reklámozzam a cég termékeit. Egyszerűen találtam valami olyat, ami nekem tetszik....

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése