2014. május 14., szerda

Verseny előtt

Pergető versenyre kellett készülnöm. Kivételesen, ez a verseny most egy olyan megmérettetés volt, ami nekem nagyon tetszett. Parti, sügérpergető verseny. Ezt nekem találták ki! Egyetlen probléma volt csupán. Az, hogy a verseny tőlünk közel 200km-re került megrendezésre. Így aztán figyelembe véve a szerény anyagi helyzetemet, helyszíni tesztelésrő, szó sem lehetett. Márpedig valahol gyakorolni akartam kicsit. Csalikat próbálgatni, reflexeket élesíteni. Mivel a sügértilalomnak vége, nem volt akadálya annak, hogy pár napot dobáljak a Velencei-tó kikötőiben...

1. tesztnap
 (mikor eszik a sügér)

A május 1-ei hosszú hétvégén éjszakás voltam. Volt 2 órányi csuszóm, amit 2-án reggel kivettem, így a munkahelyről már hajnali 4-kor eljöttem. Már este úgy készültem, hogy kocsival mentem, amibe már be volt pakolva a pergető cucc. Hajnalra süllőzést, balinozást terveztem, de utána a sügerezés volt a fő irányvonal. Fél öt után egy kicsivel szálltam ki az öreg autómból, a Velencei-tó partján. A hajnal sajnos nem hozott se süllőt, se balint, így aztán fél hét körül a sügerek után néztem. Úgy gondoltam, hogy kivételesen nem a megszokott csalikkal kezdek, hogy az újdonságaim is ki legyenek próbálva. Így aztán a választásom, egy egészen kicsi, 3cm-es, Cormoran gumihalra esett.



Az apró kis gumit, egy kis fél grammos fejre tűztem. Így egészen lassan süllyedt le, a kb. 1m-es vízben a fenékig. Bár nem igazán bíztam az új csaliban, hamar meggyőzött. Talán a harmadikat dobhattam amikor  süllyedés közben elkapta valami a kis gumit. Megvan az első sügér!


Innentől aztán beindult a bolt. Egyik sügér jött a másik után. Szinte teljesen egyforma méretűek voltak. Aztán, ahogy haladtam a csónakok között az egyik csónak alól valami vadabb állat rontott ki, az apró gumihalért. Hirtelen már azt hittem, hogy kisebb csuka, de aztán kiderült hamar, hogy csak egy harcos sügér volt a tettes. Jobban örültem neki, mintha egy 2 kilós csuka lett volna.


Pedig a java, még hátra volt. A következő halamat, egy két csónak közötti keskeny résben akasztottam. Azonnal éreztem, hogy ez is szép csíkos hátú lesz. Rövid küzdelem árán sikerült kivarázsolnom a szűk helyről. Gyönyörű szép sügér!


Alighogy elengedtem, már a horgon volt a következő. Jöttek kisebbek, nagyobbak. Jöttek szépen sorban. Sok sügér egészen csónakok alól rontott ki, és még a süllyedő csalira lecsapott. Ezek a halak nem a fenék közelében álltak, talán ezért is működött olyan jól, a lassan süllyedő, apró gumi.


Lassan aztán kezdett legyőzni a fáradtság. Hiába egy éjszakás műszak, fárasztó dolog. Már a hazamenetel gondolatával játszadoztam, amikor sügér helyett váratlanul egy kisebb vörösszárnyú keszeg kapta el, a lassan süllyedő csalit.

 
Elengedtem a kis vöröst, és pakoltam. Kb. 20-25db sügért fogtam alig két óra alatt. Fáradtan értem haza, nem is igen volt erőm, átgondolni a tanulságokat. Majd legközelebb....

2. tesztnap
 (mikor nem esznek igazán)

A második tesztpeca egy hidegfront utáni szeles, (reggel) hűvös, de napsütéses napra esett. Tapasztalatból azt már tudtam, hogy a sügér semmilyen frontot nem szeret igazán, így felkészültem rá, hogy nem lesz olyan könnyű halat fogni, mint az első alkalommal. Később is mentem, hogy az időpont is jobban hasonlítson a verseny időpontjára. Az előző alakalommal nyerőnek bizonyult, kis gumihallal kezdtem a horgászatot. Fél óráig erőltettem, de semmi nem történt. Akkor játszunk a csalikkal. Mit rakjak fel? Valószínű, hogy a fenék közelében vannak. Eszembe jutott, hogy vettem én pár darab 3g-os cseburaska (vagy milyen) fejet, amit még ki sem próbáltam. Fel is raktam az egyiket, és a horogra egy 2" lilásbarna Mann's twistert tűztem.


 Ezt már gyorsan le tudtam küldeni a csónakok között a fenékre, és ott egészen pattogósan tudtam vezetni. Ahogy az előző képen is látszik, hamar meg is lett az eredménye, az újításnak. Egészen jó méretű sügért akasztottam elsőre.


Aztán történt egy fura dolog. Csak magam előtt a vízben meg akartam nézni, hogyan mozog ezen a fejen a gumi, amikor váratlanul egy hal elkapta azt. Kis csukanövendék volt a tettes. Jót mosolyogtam a dolgon, miközben visszaengedtem.


 Pár perccel később aztán, kemény ütéssel, egy újabb sügér akadt a horgomra. Rövid fárasztás után kézzel emeltem ki a szépséges csíkoshátút.


Kicsivel utána, jött a következő. Ez a hal nem a mérete miatt volt érdekes, hanem mert az oldalán egy hatalmas, egészen frissnek látszó vágást találtam. Szerintem nem hal okozta, hanem madár volt a tettes. A környéken ólálkodó kócsag ugrott be elsőre. Persze lehet, hogy tévedtem....


Aztán egyszercsak megszűntek a kapások. Kissé tanácstalanul szűrtem tovább a vizet, de kapásom nem volt több. Mi történhetett? A nagy tanácstalanságomban átmentem kikötő sekélyebbik felébe. Itt már jól felnőtt a hínár. Pár lyukat kivéve a hínár felett talán 20-25cm víz maradt. Már szinte hátat fordítottam a víznek, amikor látványos rablás. Kicsit kivártam. Még egy. A következőnél már látni is véltem a tettest. Sügér! Egyből megértettem mi történik.  A hidegfront lehűtötte a vizet, de az aznapi napsütés a víz felső rétegét kezdte el újra átmelegíteni. A kishalak szinte a felszínig emelkedtek, utánuk meg jött a sügér. Hogy fogjam meg őket? Elsőre a wobbler ugrott be, de 10-15 dobás után beláttam, hogy nem ez lesz az igazi. Egyetlen rontott kapásom volt csak a fahalaimra. Újat gondoltam. Könnyű fej, és twister. A gondolatot tett követte. Már a  második dobásra, sügért fogtam. Működött a dolog!


Nem volt nagy, de legalább fogtam. Hamar kipiszkáltam még vagy három hasonlót, de utána csend lett. Átmentem a másik oldalra, gondoltam itt is ejtegetek kicsit, a csónakok közé. Ide már nem kellett nehéz fej, a víz itt alig 50-60cm talán. Az első csónak mellett rögtön kapás! Szóval itt vagytok!


Pár csónakkal arrébb aztán újra kapás. Jól védekezett a halam, ami a méretéből adódott. Gyönyörű szép sügért fogtam, ebből a sekély vízből.


Sajnos elfogytak a helyek, és én visszamentem kikötő másik felébe. Itt még fogtam pár darab sügért a sekélyebbik oldalról, a csalit szintén a hínár felett vezetve. A végén 12db sügérrel zártam a második tesztnapot.

Az igazsághoz hozzátartozik, hogy volt még egy harmadik tesztnap is. Ezen a napon, kuka vízből, ismét 12 sügért sikerült kipiszkálnom. Sok volt köztük a kicsi, egyetlen igazán szépet fogtam. Azért sem akarom részletezni ezt a napot, mert a technikák és a csalik szinte teljesen megegyeztek a második tesztnapon haszáltakkal, és képet is keveset készítettem.


A három nap után úgy éreztem, készen van a fejemben egy terv, a versenyre. Aztán, hogy ez a terv menyire volt jó, azt majd egy következő írásomban kifejtem részletesen....

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése