2014. május 27., kedd

Szélsőségek

A verseny után úgy gondoltam, hogy nem szabad leállnom a csalik próbálgatásával. Szereztem be még műszúnyogot is, hogy begyakorolhassam a módszert. Éppen a fent említett szúnyogot kerestem amikor megakadt a szemem egy gumihalon. A Rapture cég terméke. Igazándiból az igen jól eltalált színeivel, és szemre tetszetős formájával fogott meg. Terveztem, hogy tovább próbálgatom a kis Cormoran gumihalat is. Meg is tettem, számomra meglepő eredménnyel. Lássuk hát, a számomra kicsit megdöbbentő tapasztalatokat.

Kis csalival

Valamelyik meleg délutánon, a patakra indultam nézelődni, keresgélni kicsit. Túl sok jóra nem számítottam. Jókora esőkön vagyunk túl, a patak vízállása sokkal nagyobb a szokásosnál. Zavarosabb is a víz a megszokottnál.  Csak egy UL botot vittem magammal. Keresgélni tökéletes. Az első helyeken semmi nem történt. Próbáltam a csalik méretével, és színével játszadozni, de hiába. Kissé letörten mentem egyik helyről a másikra. Betliszagú volt a délután. Aztán elértem az egyik kedvenc, tavalyi helyemhez. Sokáig itt se történt semmi, pedig elég alaposan végigpásztáztam a helyet. Aztán mikor már éppen feladni készültem, egy kis koppintás után, egy aprócska süllő ragadt oda a horgomhoz.


Nem volt egy nagy hal, de arra elég, hogy kicsit visszahozza a kedvemet, a további dobáláshoz. A csali egy fekete hátú, gyöngyház testű, kis Kopyto 1" volt. Lelkesen szórtam tovább a helyet, de vagy 25 perc meddő dobálás után feladtam. Már éppen azon gondolkoztam, hogy visszafordulok, amikor fentről befutott az egyik "helyi erő". Olyan dolgokat mesélt, hogy hittem is meg nem is, de mivel tavaly is pontos információkkal látott el, úgy gondoltam, megéri utánajárni a dolgoknak. Időm viszont nem maradt sok, talán 45 perc sötétedésig. Sietősen elindultam hát felfelé, az új információk birtokában. Csalit is cseréltem. A Kopyto helyére, a kis Cormoran gumihal, egy rikítóbb változata került fel.


Sügérről szólt az infó, így arra is készültem. Az első helyen semmi. Feljebb mentem. A második helyen aztán a harmadik dobásom után félúton, apró kopp. Hopp, még egy kis süllő! Hát idáig feljöttek az ár miatt?


Ebben a beállóban nem volt több kapás. Így aztán feljebb mentem. A következő horgászható hely üres volt, azonban egy beállóval feljebb, már újabb meglepetés ért. A másodikat dobtam amikor egy elég határozott kapás. Újabb süllő. Ő már legalább egy évjárattal nagyobb volt. 25cm feletti, kis apróság. Vajon miért kellett neki egy 3cm-es gumihal?


Egy dobással később, egy újabb kapás. Sügér! Végre fogtam, legalább egyet!


Sajnos több kapásom itt nem volt, és idő se maradt újabb helyeket nézni. Rohamosan sötétedett. Hamar összepakoltam és mentem. Otthon is sokat gondolkodtam rajta, hogy a nagyobbik kis süllő mi a fenét evett azon a nagyon kicsi gumin? Ekkor azonban egy ismerős írta, hogy ő a saját kedvenc vízén, hasonlóan kis csalikkal fogdossa a méretesnél is nagyobb süllőket. Úgy látszik bizonyos helyzetekben, érdemes extrém módon is eltérni, a megszokott méretektől...


Nagy csalival

Rögtön másnap hajnalban, a Velencei-tóra készültem. Hajnalban a süllőket és balinokat vettem célba, de aznap valami hihetetlen módon kuka maradt a víz. Két, balinos ráforduláson kívül semmi. Az eléggé csalódást keltő kezdés után, elmentem a sügereket zaklatni. A már megszokottnak számító 2" twisteremmel kezdtem. Azonban, a sügér se nagyon akarta az igazságot. Összesen 3db-ot sikerült kivarázsolnom a vízből.



Magamban számítottam a dologra. Na, akkor variáljunk.... Kis Cormoran gumi, semmi. Műszúnyog drop shoton, két rontott kapás. Nagyon apró 1" twister, 1 sügér. Kopyto, semmi. Kezdtem kifogyni az ötletekből. Aztán eszembe jutott a Rapture gumi. Elsőre sügerezni, éppen egy kicsit nagynak tűnt. A leírás szerint 5cm, ami vastagon meg is van. Egy próbát megér. Hamar felraktam egyet, és csak úgy próbaképpen messziről bedobtam egy csónak tövébe. A fenékig se tudott lesüllyedni a gumihal, már szaladt volna vele egy sügér. Ez ám a bemutatkozás! Csattanós válasz a kétségeimre, a mérettel kapcsolatban.



Azt viszont még nem tudtam, hogy ez csak valami egyszeri véletlen volt, vagy tényleg ennyire fogós a gumi. Újra elindultam hát a csónakok között, és vagy ötödször is végigdobáltam az összes helyet. Meglepően sok kapásom volt. Hol voltak eddig ezek a halak? Gondolom ugyanúgy lapítottak a csónakok alatt, csak a csali nem volt elég jó ahhoz, hogy kiváltsa belőlük a kapóreflexet.



A gumi mozgása is felülmúlta az elképzeléseimet. A farok rész, meglepően élénken veretett, és a mostanában divatos gumikkal ellentétben, ez a mozgás nem ragadt át a testre. A Kopyto pl. jobbra balra billeg, szinte kicsavarja a testet, a farok erőteljes vibrálása. Ennél a csalinál viszont a féregszerű test, húzás közben stabil marad, viszont a farok rész, meglepően szapora ritmusban veret. Az eddig megszokotthoz képest, mindenképpen egyedi volt a mozgása. Fogtam vele egészen kis sügért is, ami egyből eloszlatta a maradék kétségeimet is.


Talán egy órányi időm maradt ezzel a gumihallal próbálkozni. Hihetetlen, de szinte mindenhol volt rá legalább egy kapásom. Jellemzően ezek a kapások sokkal agresszívabbak voltak, a megszokottnál.




Az összesítés is önmagáért beszél. Megszokott csalik, 5 sügér, két óra alatt. Műszúnyog, 0 sügér (meglepő, hogy itt nem működik)! Az új gumihallal 1 óra alatt 11sügér! Természetesen ez csak egy alkalom volt. További tesztekre van szükség ahhoz, hogy kiderüljön, hogy mindig ilyen jól teljesít ez a gumi, vagy csak bizonyos körülmények között ennyire hatékony. Sajnos csak két színben, és egy méretben rendeltem próbaképpen, de a jövő hónapban kipróbálom a teljes színskálát, és a nagyobbik méretet is.

Hát így alakult az utóbbi időben a csalitesztelés. Jövő hónapra is megvannak a terveim. Újabb csalikat fogok kipróbálni. Teljesen más jellegűeket, de erről majd akkor.... Egy biztos, gumiból bármennyi van, sose elég!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése