2013. április 15., hétfő

Az első domolykó

Az idén a kedvenc patakom igencsak feladta a leckét annak aki tavasszal halat szeretett volna fogni rajta. Általában így árrilis közepére már én is túl vagyok az első jópár domolykó kifogásán. Az idei tavasz viszont semilyen szempontból nem átlagos. Hóviharok, jelentős mennyiségű eső, és ami legnagyobb baj rendkívül alacsony hőréséklet, még nappal is. Azonban a napokban változás állt be az időjárásban. Váratlanul megérkezett a jóidő. Bár a patak vízállása, még most sem ideális, legalább az idő szép....



Vasárnap délután végre volt egy kis szabadidőm. Tényleg csak kicsi, olyan 2-2,5 óra. Úgy döntöttem kinézek a patak hozzánk közel eső részére pergetni egy kicsit. Csak egy UL. pálcát vittem, és hozzá illő műcsalikat. Kellemesen meleg napsütéses idő fogadott, a kis víz partján. A ragyogó napsütés miatt úgy döntöttem, hogy wobblerekkel teszek próbát. Az opálos vízre való tekintettel egy kicsit a szokásosnál rikítóbb, sárgás alapszínű, saját készítésű wobblerrel kezdtem. A szokatlanul magas vízállás miatt nehéz dolgom volt.  A víz szinte mindenütt vadul vágtatott, és sok helyen a part széli fű, gaz is víz alatt volt. Csak sejtettem, hogyha van domi, az a partszéli növények takarásában várhatja a műcsalimat. De hiába dobáltam a jobbnál, jobbnak tűnő helyeken, semmi. Valahogy nem bíztam az élénkebb wobbleremben, így lecseréltem egy szintén saját fekete alapon sárga pöttyös "katicára".  Lassan haladtam egyik helyről a másikra, de még csak egy kis koppintásom sem volt. Már kezdtem volna elkeseredni, amikor az egyik helyen, a messziről magam felé húzott műhalam, mintha döccent volna egyet. A következő pillanatban már éreztem is az első határozottabb koppintást. Bevágtam, és láss csodát, hal védekezett a horgomon. Nem egy óriás, de hal.




Megvan az első idei domolykó végre! Gyorsan lefényképeztem és útjára engedtem. Remélem találkozunk még! Ezek után még dobáltam egy darabig, de aztán lejárt a rövidre szabott horgászidő. Remélem, hogy ez a nap a domolykószezon kezdete volt!

2 megjegyzés:

  1. Jól néz ki a víz Peti!

    VálaszTörlés
  2. Valóban így képeken jól néz ki.
    Azonban pergetésre alkalmas helyet találni nagy kihívás.
    Nem látszik a képeken, de a tavalyi gaz, fű ott van a víz alatt.
    Sok a nádtorzsa, és a víz mindenhol rohan.

    VálaszTörlés