2013. december 30., hétfő

Évértékelés helyett...

Hát lassan itt az év vége. Nagy szokás ilyenkor értékelni az elmúlt egy évet. Nekem semmi kedvem nem volt, egy szerintem amúgy unalmas, szöveges értékeléshez. Annyi biztos, hogy az idén nagyon mozgalmas évem volt, és rengeteget tanultam. Az év eleji szenvedős szezonkezdés után, parádésra sikerült az év vége. De mint írtam is feljebb, nem akarok sokat szövegelni. Készítettem egy könnyed, képes összefoglalót az idei évről.
Fogadjátok szeretettel....


3 megjegyzés:

  1. Nagyon szépek a halak. Az elmúlt 5-6 évben sajnos nem jutottam el a patakra és máshová sem, de egyet kell értenem azokkal akik visszasirják a korábbi időszakot. A haltelepités nem létezik a Gaja-patakon, a halállomány megőrzése ismeretlen. A vizpart renbentartása - nem a horgászokra gondolok- elhanyagolva, katasztrófális a vizgazdálkodás mert dilettánsok a kezelők.A vizépitési műtárgyak szétrongálva! A mederkotrás és a viz felduzzasztása pár helyen, minden bizonnyal jó hatással lenne a halmegtartás képességének és az egyedek méretének növekedésére, nem is beszélve a vizinövények -sok helyen-túlzott elszaporodásának problémájáról, amire ez jó hatással lehetne. A nyári időszakban, amikor kisebb az átlagos vizhozam, akkor a legnagyobb a halastavak kezelői által kivett vizmennyiség, talán még öntöznek is belőle. Tavalyelőtt a saját szememmel láttam és fényképek is bizonyitják, hogy a legnagyobb szárazságban a vizet - zsilip kinyitásával- a halastavak felé irányitották, igy az egyik ág teljesen kiszáradt. Ugyanekkor a sárkeresztesi szakaszon a viztisztitóból olyan ismeretlen, habos folyadékot engedtek a patakba, hogy a halak -nagyon sok növendék csukával az élen- a viz tetején agonizáltak! Erről is felvételek készültek, de senki nem tett semmit. Csak az egymásra mutogatás van! Az ország egyik legjobb vize lehetne, de nem igy. Miért van az, hogy pl. Vas megyében ezt megtudták oldani? Imádom ezt a vizet, de nem több, hanem sok-sok sebből vérzik és itt már a természet megújitó képessége nem elegendő! Tenni kellene ezért a vizért, segiteni neki a megújulásban. Csak szeretném remélni, hogy a jövőben lesz valami pozitiv változás a szemléletekben - itt már a horgászokra is gondolok, tisztelet a kivételeknek - és ez a viz ismét a régi fényében tündökölhet sokunk legnagyobb megelégedésére! Ezúton is minden igaz horgásztársamnak eredményes Boldog Újévet Kivánok.

    VálaszTörlés
  2. Sok ponton egyetértek a kesergéseddel.
    Engem a legjobban az bánt, hogy a víz kezelője a Hofesz, nem tesz semmit patakért.
    A Vízügy meg sajnos azt tesz amit csak akar. Nem látom a jövőt előre, de utóbbi három évben a domolykón kívül minden halfaj állománya, csak csökkent. Domolykóból sok kicsi van, de mivel sehogy nem védik, így szinte kizárt, hogy szép állománya alakuljon ki. Amit a legjobban sajnálok, hogy a sügér szinte teljesen kihalt innen. Az állománya majdnem nulla, pedig régen nagyon sok volt. A sok vízinövényre megoldás lenne, ha nem kivágnák, hanem ültetnék a fákat. Az idén pár helyen még a bokrokat is kivágták, legyen csak még sivárabb a patak partja. pedig a fák adta árnyék gátolja a vízinövényzet túlburjánzását. Régóta már csak azért járom patakot, mert közel van, és minden rossz ellenére néha meglep. Egyre ritkábban, de azért néha igen. A telepítésekről annyit, hogy a hagyományos ponty+kárász telepítés, jobb is, hogy nincs. A patak őshonos halait lehtne telepíteni, de azt meg nem fogják. Domolykót, sügért, compót, vegyes apró keszeget (nem kárászt!). Sajnos csukát pl. semmi értelme, mert folyamatosan lopják 20cm-től felfelé. Erős a gyanúm, hogy a patak már soha nem fog a régi fényében tündökölni. Sajnos...

    VálaszTörlés
  3. Mindkét véleménnyel egyet kell értenem. Sajnos ugyanezt tapasztalom a patak partján nap mint nap. Nekem is a közelsége miatt egyértelmű választás, mivel nem sokszor van időm horgászatra. Az idén megfogott halmennyiséggel nincs problémám, bár csak idén kezdtem a patakon a pecát, tehát nincs összehasonlítási alapom az előző évekkel. Általában csukára megyek, és nem egyszer volt rá példa, hogy a népszerű helyeken elkérték még a legkisebb apróságot, majd sokszor rossz tekintetek kísérték, amikor visszaengedtem a halaimat, főleg a nagyokat. Ezért is próbálom kerülni ezeket a részeket. Nem igazán vagyok bizakodó a jövőt illetően, de talán a meglepetés mindig benne lesz az itteni pecában. Peti, jó most itt olvasni a véleményed. Talán a múlt vasárnap odaköszöntem nektek peca közben a patakon. Mivel régóta olvasom az írásaidat, gondoltam megkérdezlek hogy sikerült az év vége, de inkább továbbsétáltam, nem zavartalak titeket a csukák kergetésében. :)

    VálaszTörlés