2012. november 25., vasárnap

Kell egy titkos!

A titkos egy olyan horgászhely, amit csak te, és esetleg a legszűkebb baráti köröd ismer.

Sokszor írtam olyasmit, hogy bár értek sikerélmények azokat mégsem tudom megosztani másokkal. Vajon miért? Számomra ez egy igazán fájó dolog. Sajnos a mai magyar horgászkultúra a horgászok nagy részénél kimerül abban, hogy minden ehető halnak, a mélyhűtőben a helye. A régen szinte egyedüli kedvenc ponty mellé, csatlakozott egy jópár újabb célpontnak számító halfaj. Már nem kímélik a sporik a csukát, a süllőt, de még a domolykót, vagy a sügért sem. Az ilyen emberek számára kétféle hal létezik, az ehető, és az ehetetlen. Ha megneszelik a "kedves horgásztársak", hogy valamilyen halfaj nagyobb létszámban megjelenik valahol, akkor hosszú tömött sorokban lepik el a vízpartot, és tulajdonképpen legális módon, de kifosztják a vizet. UL. pergető horgászként nekem különösen fájó dolog, hogy már a domolykót, vagy a sügért sem kímélik. Mindenképpen elviszik. Ha nem elég nagy megenni, a macskának még jó lesz...

                              Ez a méret sincs biztonságban, a macskának még jó....

Példa van bőven. A kedvenc patakomat minden évben ősszel kirabolják.

                                              Hát itt talán horgászverseny van?

Ott ahol egymásba simul a Gaja patak, és a Nádor csatorna, minden ősszel folyik a mészárlás. Ilyenkor nagyon sok csuka jelenik meg itt, és szinte sorba áll a nép a prédáért. A jobb érzésűek, csak méreteseket, az alja nép pedig mindent ami mozog. Egyszerűen utálok ilyenkor kimenni, látni halhúsfogó versenyt. Kétségtelen, hogy az utóbbi két évben legalább ellenőrzés van, de amíg legálisan is ki lehet irtani a csukákat, ez sokat nem segít. Sorolhatnám még tovább, de ennek a bejegyzésnek nem a panaszkodás a célja...
Így tehát marad titkolózás. Ha találok magamnak egy jó UL pályát nem adom ki az infót.  Mivel sajnos megtörtént már az is, hogy egy barátom jóvoltából szivárgott ki az értékes hír, ezért a beavatottak köre egyre szűkebb. Miért is annyira fájdalmas ez? Talán azért, mert az ember nem írhatja le az élményeit normálisan még egy blogon sem, mert ki tudja ki olvassa. lehet, hogy nem ő maga él vissza az információval, csak kikotyogja mások előtt véletlenül...

                                                                   Egy régi titkos...

                      ...és egy gyönyörű domi onnan! (vajon hányan engedték volna vissza?)

Így viszont az embernek két választása van, ha tartalommal akarja megtölteni a blogját.
Az egyik amit én is csináltam, hogy a múlt emlékeit írtam meg. Ez egy darabig működik, de egy idő után unalmas. Ezért tegnap úgy döntöttem, hogy készítek olyan képeket a fogásaimról, amiken nem látszik a konkrét helyszín, és semmilyen módon nem fogok szóban sem utalni a pontos helyszínre, sőt még a víz jellegére sem. Ami elárulhatok, hogy egy igazi UL sügérpeca volt, sajnos valamivel kevesebb hallal, mint gondoltam, de min. 20 db így is jött. Jöjjön hát tegnapi fogásaimról pár kép:








Hát ennyit akkor a tegnapi napról....
Végezetül mindenkinek azt üzenem, jó ha van egy titkos!

11 megjegyzés:

  1. Szia!
    Először is, szépek a sügérek, ma én is fogtam párat UL pecával.
    Ugyanakkor... Nagyon át tudtam érezni, amit írtál. Én általában egyedül jártam pecázni, és volt/van is egy kis "titkos helyem", ami igazából egy hatalmas tó, tehát járnak mások is, de én ismerek rajta jó részeket. Azonban idén kora nyáron elvittem magammal egyik barátomat a kedvenc kis tavamra. Én mondtam neki, hogy ne nagyon híresztelje, de persze elmondta a haverjának, és egész nyáron folyamatosan ott rajzottak csapatostul, ami alapjában véve nem gond, mert ez egy nagyon rapszódikus víz, és eléggé ismerni kell, hogy tudjon fogni az ember, meg a víz mindenkié, és egyáltalán nem vagyok irigy ha szépeket fog, vagy ilyesmi. Viszont most ősszel is egyfolytában kijár, ráadásul engem egyszer sem hívott (holott én eddig majdnem mindig megkérdeztem, ha mentem), már több 3 kg feletti csukát fogott, és vitt haza. Teli van a hűtője, mentséségre legyen szólva, hogy legutóbb egy 4 kilósat visszaengedett, mert az előtte lévő teli volt ikrával állítása szerint... A legutóbbi fogásról kiposztolt a facebook-ra, és persze máris jöttek a kérdések, hogy hol fogtad, egyszer veled tartanék stb... ez engem annyira feldühített, ráadásul ez a gyerek aki "érdeklődött", eléggé nem szimpatikus, amolyan bojlis figura véleméynem szerint.. Szóval abszolút meg tudom érteni, hogy mit érzel... Az én "helyem" már közkincs tárgya, ami nem lenne baj, ha vigyűznának rá, és nem vinnének el minden halat...
    Üdv, Zoli

    VálaszTörlés
  2. Sebaj, ha jön a hideg, az majd távol tartja a húshorgászokat, és akkor nyugalom lesz a kedvenc tavamon...

    VálaszTörlés
  3. Hát igen...
    Sajnos barátokat is nagyon meg kell válogatni.
    Ugyanebbe a hibába belestem már én is, többször nem fogok...
    Itt környékünkön elég rosszak a kilátások mostanában, de én soha nem adom fel!
    Újabb és újabb eldugott helyeket keresek, és remélem találok is!
    Sokszor olyan helyeken fogok halakat ahol másnak eszébe sem jutna horgászni.
    Remélem nem fogynak el az ilyen helyek!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát igen, muszáj. Nálunk csak az a baj, hogy nincsenek ilyen jó kis helyek a közelben, és minimum 20-30 percet kell utaznom (jobb esetben autóval) hogy a legközelebbi ígéretes helyre eljussak :) De sebaj, megéri, mert ha az ember talál egy jó kis helyet, ahol átélheti hogy milyen az igazi vadvízi peca, akkor az kárpótol mindenért :)
      Üdv

      Törlés
  4. Ismerős az érzés.. Mondjuk én elég frekventált helyekre járok főleg, de egy-két titkos azért akad. El szoktam ejteni egy-egy félrevezető infót a blogon, ha saját titkosról van szó.
    Amúgy ismerem ezt a helyet, ahol voltál. Ez az a hely, ahol az ember mindenfelé bokáig gázol az ember a zöld energos táskákban, ugye..? :-D
    Szép sügerek!

    VálaszTörlés
  5. A sügérről: Haverom kezdő horgász, hívott telefonon, "a sügér finom? Igen. Hogy kell megpucolni? Nyúzni érdemes, ha mindenképp megakarod enni, mekkora? 6-8 cm-es" Gratuláltam neki, végül visszaengedte, igaz meg kellett győznöm hogy kb 3cm husa lesz.
    A titkos helyről: Egyik haverral Dunán voltunk, amit fogott lefényképeztem majd feltette a fogást a Facéra, rögtön jött a kérdés hol fogtad? Válasz Dunán. De pontosan hol? Az ercsi szakaszon. Hát jót röhögtem a pontos "kordinátákon"

    VálaszTörlés
  6. Szia, szeretnénk felhívni a figyelmed magazinunk blogválogatására, ahol népszerűsítjük a horgászblogokat: http://fishingtime.hu/horgaszblogok. Ha van kedved e közös felületen való megjelenéshez, akkor kérlek, vedd fel velünk a kapcsolatot a fishingtimemagazin[kukac]gmail[pont]com-on.
    Üdv: FT Szerkesztőség
    (nem népszerűsíteni szeretnénk magunkat oldaladon, de másként nem tudtuk felvenni veled a kapcsolatot)

    VálaszTörlés
  7. Én is tudom milyen az mikor a másik azt meséli, hogy idén már 100 csuka felett jár amit elosztogatott a kocsmában, én meg ha 3-at fogtam összesen. A gajával az a baj, hogy nagyon kevés szakasz horgászható Szfvár közelében. Én biciklivel járok és ez behatárolja a területem is. Kb. Gaja-Nádor összefolyótól a Fehérvár feletti halgazdaságig szoktam horgászni. Ezen a szakaszon nehéz Titkos helyet kialakítani főleg úgy, hogy fele tájvédelmi. Én személy szerint az idén tájvédelmivé nyilvánított részen fogtam a legszebb halakat, tavaly az a szakasz volt a titkos. Idén meg sem álltam ott, de szívbemarkoló mikor látom, hogy mások fittyet hányva minden szabályra simán le űlnek arra a szakaszra is.

    VálaszTörlés
  8. Nem nehéz, hanem lehetetlen titkost kialakítani itt...
    Nekem vannak eldugott részeim, de azok bringával messze vannak, és az ellenkező irányban. A 2010-es árvizes év után helyreállt a "régi rend". Sajnos szinte egész évben alig van víz. Talán így már horgász se lesz annyi... (ugye, hogy minden rosszban van valami jó?) Én se fogtam az idén sok csukát, mert nem voltam hajlandó lemenni az összefolyáshoz ősszel a tömegbe.
    A tájvédelmis részen ha valakit megfognak drága lesz horgászni. ha valakit mégis ott látsz, nyugodtan bejelentheted a tájvédelmiseknek, simán kijönnek, és büntetnek.
    Üdv.:Péter

    VálaszTörlés
  9. Arra is érdemes figyelni, hogy a média minden eladhatóra lecsap! Mennyi, de mennyi klassz hely bánta már, mert a Titkok Tudója meglehetősen hiú is egyben. Egy kis magamutogatás, "profiskodás", oszt vége a dalnak. Mindezt ingyen, nem mintha az ilyet pénzzel meg lehetne fizetni. Raktak már el ilyenért "jeles szakírót", aki megmutatta a stábnak a lakóhelye környékén lévő szuper helyeket... Ezért én már kussolok, de nagyon!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Sajnos igazad van.
      Nekem is ha valahol megjelent egy cikkem, amiben ugyebár nem volt felismerhető(direkt) a helyszín, egy két gratula után tutira beesett az első barom, akit csak egy dolog érdekelt, hogy hol fogtam a halakat? Kacérkodtam régebben a gondolattal, hogy, csinálok videót is, de nem. Pontosan azért nem, mert egy videó már sokkal több támpontot ad. A képeimmel is érdekesen gazdálkodok. Sokszor az irományaimban egy évnél is régebbi képek vannak, pontosan azért, nehogy valaki tönkre vágja az éppen aktuális "titkost". Sajnos ez a jelenség hűen tükrözi, hol tart a magyar horgászkultúra...
      Üdv.:Péter

      Törlés