2012. november 11., vasárnap

Bodorkás, csalihalgyűjtős....

Régen jelentkeztem új élményekkel.  Ennek egyetlen oka van. Találtam magamnak titkos sügeres pályát, de szeretném ha ez pálya  az idei szezonban titok is maradna...
Ma viszont egészen más tervekkel vágtam neki a Gaja pataknak. Süllőzni szeretnék a héten egy-két alkalommal, de ehhez csalihal kell. A kedvencem a bodorka, az sem baj, ha kicsit nagyobb a szokásosnál, legalább nem zaklatnak a méret alatti süllőcskék. Tehát a mai feladat a csalihalgyűjtés volt. Próbáltam két legyet ütni egy csapással, a csalihalfogást összekötni egy jó keszegezéssel, kárászozással. Előre elárulom, nem jött össze...

Szóval ma tíz óra magasságában érkeztem meg a kiszemelt helyre. Sajnos a víz elég sokat apadt, és az élénken fújdogáló délkeleti szél sem ígért túl sok jót. Ez van. Most van szabadidő, a feladatot meg kell oldani! Gyorsan bedobtam 4-5 gombóc csontival és némi csemege kukoricával dúsított etetőanyagot. Úgy éreztem ennyi bőven elég. A 420-as matchbotom volt nálam. Az úszó 2g, a horog 18-as. A horogra egy szem csonti került.


Úgy döntöttem szabadon úsztatott csalival kezdek. Ez elsőre bejött. Kisebb bodorkákat, és ha jobban beengedtem szereléket a sodrásba apró karika keszegeket fogtam. Aztán amilyen jól indult a dolog olyan gyorsan vége is lett. A kapások leálltak, csak az üres úsztatások. Feljebb húztam az eresztéket és megpróbáltam enyhén visszatartott csalival. Láss csodát ismét előkerültek a halak. Kicsivel szebb bodorkák voltak tettesek.


Csakhogy sokáig így sem tartott a csoda. Megint kezdtek megszűnni a kapások. Próbáltam egyre jobban lassítani a csalit, de ehhez kevés volt a 2g-os úszó. Azt megfigyeltem, hogy a szebb bodorkák, és a karikák bent a sodrás közepén tanyáztak. Na ide volt kicsi az úszóm. A part szélében viszont a csalihal méretűek jöttek. Mivel a fő csapásirány a csalihalfogás volt, úgy döntöttem nem szerelek át,viszont megpróbáltam kifektetett úszóval. Így is jött egy pár darab bodorka, és az időlegesen a sodrásban megálló horogra, lecsapott egy szebb karika keszeg is.


Fogtam még két küllőt is. Bevallom nem tudom melyik fajta, az biztos, hogy nem a fenékjáró, mert olyat sokat fogtam már, és ezek nem azok voltak.


Aki most várná a történetben slusszpoént annak csalódást kell okoznom. Ma nem volt olyan. Kb. délután háromig maradtam. Szenvedősen ment végig a halfogás. Fogtam bodorkát, karika keszeget, és vörösszárnyú keszeget, összesen 40-45 db-ot. Akkor miért van hiányérzetem? Tudom, hogy nagyon sok hal van itt, és azt, is, hogy ma tényleg a keszegek apraját sikerült megfognom. Nem láttam rablásokat sem, pedig mindig volt idáig, és a kárászok, meg a pontyok is elkerültek.


Hát röviden ennyi történt ma. A történet tanulsága, hogyha délkeleti szél fúj semmi jóra ne számítsunk, de azért horgászni kell!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése