2012. április 30., hétfő

Újra a kikötőben

Tegnap délután ismét a múltkori kikötőben pecáztam a Velencei tónál.
A múltkori kárászos peca óta annyit változott a helyzet, hogy közben megérkezett így április végére a nyár. Hirtelen és nagyon. Napok óta dőltek meg a meleg rekordok, és bizony tegnapi napon még egy kóbor felhő sem takarta a napot. Délutánra szólt a kimenő, de a nagy meleg miatt nem mentem korán. Fél öt körül érkeztem meg.
Soma barátom már horgászott. Matchbotjával csónakok közé dobált, és bizony már fogott is kárászokat. Láthatóan ez a rész volt zavartalanabb, a másik oldalon ki-be jártak a kisebb nagyobb vitorlások. Én viszont féltem ennyire a csónakok közé horgászni így mólóról a múltkori helyemről kifelé horgásztam. Most vittem két pergető pálcát is, egy csukázót, és egyet sügérre hangolva.
Mivel az úszóm környéke teljesen kihaltnak tűnt elbóklásztam pergetni, de hiába dobáltam a csukázóval a különböző wobblereket, nem történt semmi. Volt még egy pergető horgász a kikötőben, egy nálam fiatalabb srác, aki viszont szinte móló mellől  akasztott egy gyönyörű balint. Közben Soma barátomnak is beesett néha egy-egy nagy kárász, de én hiába dobtam vissza a match pálca úszóját semmi nem történt. Mivel már nagyon untam az eseménytelenséget, összeraktam a kis sügerező pálcikát. A beton szélét akartam megvallatni apró twisterekkel. 1g-os fej, fehér gumi. A harmadikat dobtam amikor mintha döccent volna egy a kis műcsalim, majd határozott kapás! Óvatosan bevágtam és rögtön karikába is maradt a vékonyka pálca. Csuka kapta el az apró gumit. Szerencsére éppenhogy a szája szélébe akadt horgom, így bátran fáraszthattam. Rövid harc után Soma barátom szákolta meg. 41cm-es volt, ami elvileg méretes, de én mérlegelés nélkül csúsztattam vissza kötelező fotók után.


Ezzel megint én lettem a móló hülyéje, ugyanis itt még a méreten alulit sem divat visszaengedni...
Magyarország 2012. Itt tart a horgászkultúra. Ezek után persze maradtam a kis guminál, de több kapás nem volt. Illetve matchboton volt egy fura kapásom, aminek a vége az lett, hogy szinte ellenállás nélkül elment az előkém. Valószínűleg csuka volt tettes. Estefelé beindultak a balinok. Én is kötöttem a sügerezőre egy nagyobb fejet, és próbáltam az apró twisteremet gyors balinos tempóval bevontatni. Volt is egy brutális erejű kapásom ami szerencsétlen módon nem akadt meg. Aztán ahogy tovább sötétedett elültek a balinok és látszólag minden más. Kivártam teljes sötétséget, és pakoltam. Soma barátom kint maradt még a sötétben süllőzni, abban maradtunk, hogy telefonál ha fogott.  Nem hívott....

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése