2015. május 10., vasárnap

Elvárások nélkül

Mindig, mielőtt horgászni indulok, megnézem az összes várható időjárási tényezőt, és eldöntöm, hogy nagyjából milyen elvárásaim lehetnek, az adott horgásznappal kapcsolatban. Most is így tettem. Közelgő hidegfront, ami maga előtt tolja a fülledt meleg levegőt, csökkenő légnyomás, szóval a legrosszabb, amire a pergető horgász számíthat. Hosszas tépelődés után, úgy döntöttem, hogy a második szabad napomon, nem is fárasztom magam az evezéssel, csak a partról horgászok. A tervek szerint reggel dobok párat balinra, aztán majd meglátom. Mivel az előjelek a lehető legrosszabbak voltak, egyetlen célt tűztem ki magam elé. Legalább 1db. halat fogni kell!

Eljött hát a hajnal. Fura, fülledt meleg hajnal, közel 15 fokos levegő hőmérséklettel. Még szinte sötétben érkeztem meg a partra. Lassan, ráérősen nyitottam szét a pálcát. A süllős gumival dobtam párat, meggyőződés nélkül. Igazából, vártam az első balin rablásokra. Aztán, végre megtörte a csendet, egy jókora, balinos durrantás. Indulhat a móka! Gyorsan, csalit cseréletem. A gumi helyére egy felszíni wobbler került. A választásom, nem a véletlen műve volt. Ez a csali tavaly több balint is adott. Most azonban az első rablás óta, csend honolt. Szokatlan csend. Így aztán, támpontok nélkül dobtam párat, de semmi nem történt. Aztán, végre egy rablás. Még el sem ültek hullámok, már pottyant is be oda a csalim. Semmi... Csalit cseréltem. Az előző nap is eredményes, saját készítésű került a kapocsba. Vártam egy rablásra, de nem jött. Dobtam egyet csak úgy. Most bezzeg rabolt, az ellenkező irányban. Közben egyre világosabb lett, de a rablások, csak nem lettek sűrűbbek. Hiába, a nyomott időt, ők is megérezték. Még közel negyven percet erőlködtem, de semmi nem történt. Mi legyen? Támadt egy ötletem. Megpróbálok sügért fogni, a szomszédos csónakkikötőben.

Tehát megnéztem a csíkos lovagokat. A kedvenc, tűspicces botomat nyitottam szét. Ezen 0 08-as fonott zsinór van, ami elé tettem, 1m 0,19-es víztiszta monofil előtétet. A zsinór végére, ahogy általában szoktam, kapocs nélkül kötöttem fel, a 2g-os fejet. A csali egy 5 cm-es sötétzöld gumihal, arany flitterekkel. Tavaly ez a gumi nagyon sok halat adott itt, ezért esett rá a választásom. A csónakok közötti résekbe pottyantottam be a gumit, és az orsó használata nélkül, majdhogynem vertikálisan próbáltam kapásra ingerelni, az apró ragadozókat. Az első húsz percben két kapást rontottam, de más nem történt. Ezek szerint itt jó helyen vagyok, de a sügér, nem éhes. Mi legyen? Rövid gondolkodás után a 2-os fejet 1g-osra cseréltem. Így sokkal lassabban süllyedt, a gumi fenékre, Hamar kiderült, hogy az elgondolásom helyes volt. Éles koppintással jelentkezett be, az első csíkos lovag. Megvan a terv, a becsülethal!


Hamarosan aztán párja is akadt. Nem volt nagy,de nekem nagy örömet okozott.


Határozottan jó ötlet volt könnyebb fejre váltani. A lassabban süllyedő csalinak, a kisebb sügerek is, bátran odavertek. Egyet le is fényképeztem. Érdemes figyelni az arányokat. A gumi 5cm....


Sajnos a csíkos barátaim is érezhették nyomott idő hatását, mert a szokásosnál jóval kevesebb kapásom volt. A legnagyobb sügér sem okozott nagy ribilliót. Az igazán szépek nem akartak enni....


Egész jól elszórakoztam egy darabig, de aztán történt valami. Fogtam egy kisebb sügért, de nem akadt neki jól a horgom. Kiemelés közben, a levegőben verte le magát, és szerencsétlenségemre, pont az előttem parkoló csónak aljába esett. Be kellett lépnem a csónakba, de ezzel tönkre is tettem a szórakozásomat.


Körbesétáltam, a kikötő másik felébe. Itt a csónakok közötti nyílt részt dobtam meg. Lassan vezetve a gumit, még 3 átlagsügér jött innen, Átmentem a kikötő egy másik sarkába. Itt mélyebb a víz. Általában, a szebb sügerek innen jönnek, de érdekes módon van, hogy teljesen üres a víz. Az első két csónak mellett nem is volt sügér. A harmadik mellett aztán végre ismét érezhettem határozott ütést, a sügér kapását.


Érdekes, torz hátúszójú sügért fogtam. Egyből beugrott, hogy süllőből is sok ilyen van, de az okát nem tudom. Látható seb nincsen ezeken a halakon, és régi sebre utaló forradásnyomok se. Mintha így születtek volna....  Még egyszer visszaengedtem ugyanoda a plasztik csalimat. Kemény ütés után megfogtam, a nap legnagyobb csíkos ragadozóját.


Messze volt kapitálistó, de egy ilyen kuka napon nagyon tudtam neki örülni. Alig, hogy elengedtem, még egy harmadik jelentkező is volt, a kis gumihalra.


Azt hittem itt végre beindul a móka, de hamar kiderült, hogy csak itt volt ennyi sügér egy kupacban. Fogtam még a következő csónakok környékén pár aprót, de őket már nem is fényképeztem. Ezután végigtapogattam csónakok mögötti nyílt részt. A szemben lévő nád elé dobtam, és szinte csigatempóval, aprókat emelve vontattam, be a csalimat.


Még fogtam egy pár apró, és két olyan közepes méretű sügért, de aztán süket lett a víz. Úgy döntöttem, nem is erőltetem tovább. Ahhoz képest, hogy lelkileg felkészültem a betlire, fogtam vagy 20db sügért biztosan,  Igaz, hogy ezek nem nagy halak, de aki szereti az igazi jó UL mókát, annak isteni szórakozás, az ilyen, 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése