2015. február 18., szerda

Csukainvázió

Vannak olyan horgászvizek, amelyek mindig újabb, és újabb meglepetéseket tudnak okozni az embernek. Ilyen meglepetésben volt részem az egyik hétköznap délelőttjén, Délutános műszak előtt mentem ki azzal a tervvel, hogy domolykózok egy jót. Kicsit másképpen alakult a nap....

Reggel korán enyhe fagy fogadott, de tudtam, hogy ez nem fog sokáig tartani. A szikrázó napsütés hamar elűzi, a reggeli fagyot. Ott álltam az UL. botommal kezemben, és nézelődtem. Fura volt a víz. Eltűntek az apróhalak, amik a legutóbbi alkalommal fekete felhőként lepték el a vizet. Valami változott. Kis gumihal volt a zsinór végén, télen nagyon szereti a domolykó. Az első helyen nem jutottam kapásig, ezért új beállót néztem. Hosszan eldobtam lefelé a kis gumit. Talán két métert jött amikor határozott ütés. Közepes méretű domolykó védekezett a horgon. Kis pacsálás után, már a parton is volt.


Jól indult a nap. Hátha szerencsém lesz, újat dobtam, ugyanazon a helyen. Éles kopp, erős ellenállás, aztán a következő pillanatban üresen lifeg a zsinór vége, az enyhe szélben. Csuka? Nagy ritkán szoktam 1-1db-ot akasztani, de nem jellemző hal ezen a szakaszon. Legalábbis eddig nem volt az....
Újabb dobtam, megint kapás. Megvan! Ez is csuka. Jó erőben volt, eltartott egy ideig, mire a merítőbe vezettem.


Gyorsan elengedtem a halamat és tekintettel a csukatilalomra odébb mentem. Az újabb helyen dobtam, egyből kapás. A fene! Ez megint csuka volt, és vitte a gumihalam. Újat kötöttem, és megint új beállót néztem. Megint egyből elsőre kapás, és ezt nem hiszem el! Megint egy krokodilpofájú! Ráadásul, nem is volt kicsi. Minden egyes rohamánál frászt kaptam, hogy mikor rágja le a gumihalam. Aztán végre úgy fordult, hogy láthattam a csalit, és megnyugodhattam, A szája szélében volt a horog. Lassan alátoltam a merítőt. Megvagy!



Biztosan több is volt 50cm-nél, de nem akartam méregetni, csak gyorsan elengedtem. Kíváncsiságból dobtam még egyet ugyanitt a gumihalammal, amely pár pillanattal ezután, néhai gumihallá vált. Honnan van itt ennyi csuka?  Most jóval feljebb mentem, egy tipikusan domisnak tűnő helyre. Elsőre semmi történt. A második dobásom után talán egy métert ha tudott jönni a gumihalam, amikor kopp! Kemény ellenállásba ütköztem. Csak nem megint egy csuka? Hát, nem! Egy gyönyörű szép, nagy domolykó a horgon. Keményen küzdött, de legyőztem.


Na végre! Miattatok vagyok itt! Vissza is dobtam még egyet ugyanoda. Bumm! Na, ne! Megint egy csuka. Szépen kijött, a horog a szája szélében ült,  Máskor talán örültem volna nekik, de így tilalom alatt nem. Még feljebb mentem, de itt meg semmilyen hal nem jött. Aztán visszafelé vettem az irányt. Még két gumihalat vesztettem (az egyik csuka szép testes lett volna megint), és egy kisebb csukát fogtam, aztán úgy döntöttem, hogy ebből elég. Nem tudom, hogy mi történhetett itt, honnan lett hirtelen ennyi csuka, de mivel a tilalom alatt nem akarom őket zaklatni, ezért nem is jövök ide mostanában,




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése