2012. február 22., szerda

Gyermekeim a vízparton

Sokan nem tudják rólam, hogy amellett, hogy megszállott horgász vagyok, három gyönyörű fiúgyermek édesapja is. Még a fiaim születése előtt elhatároztam, hogyha lesznek gyerekeim nem fogom az én horgászmániámat rájuk erőltetni. Csak akkor viszem őket a vízpartra, ha ők is akarják. A legnagyobbik fiam (Péter) párszor kijött velem kicsi korában, de soha nem kötötte le a vízparti világ, a horgászat. Nem erőltettem...
Teltek az évek és két kisebbik fiam is elérte azt a kort amikor már érdemes volt megpróbálni a dolgot. Először csak a középső (Norbert) fiam jött velem. Azonnal érdekelte a horgászat, a víz, és minden alkalommal élvezte a szabad levegőt. Később a legkisebb (Dávid) fiam is csatlakozott hozzánk. Bár én féltem, hogy még kicsi lesz hozzá, de a félelmem alaptalannak bizonyult. A spiccbotos apróhalazással ismerkedtek meg először. Felváltva horgásztak egyetlen spiccbottal, így oda tudtam figyelni rájuk rendesen.




Hát valahogy így kezdődött....
Már az elején tanítottam is őket. Megtanulták a halfajtákat, és persze azt is, hogy nem viszünk el halat, csak ha frissen meg is esszük, és akkor sem többet, mint amennyi szükséges.


Ahogy teltek az évek egyre profibbak lettek az apróhalak fogásában. A küszök után jöhettek a keszegek és kárászok, bár ha más nem jött bizony a sok küsz is lekötötte őket.



A tavalyi év aztán feljebb léptünk egy szinttel. Norbert elkezdett ismerkedni a matchbotos horgászat rejtelmeivel, Dávid fiam pedig egy számára hatalmas 6m-es petrencével aprította a keszegeket.  Mivel már egyedül is elboldogultak, mellettük én is horgászhattam egy bottal.  Látták a fiúk, hogy én pontyot is fogok, és Norbert fiam kijelentette egy nap, hogy ő pontyot akar fogni! Hamarosan teljesült is ez a kívánsága. Két gyönyörű pontyot is partra terelt a matchbotjával.






Váratlan meglepetésként pedig Dávid fiam is megfogta  élete első, nem is olyan kicsi pontyát a 6m-es spiccbotjával. Ezt érdemes látni képekben....





Egy percig sem hagyta , hogy segítsek, megbirkózott a nagy hallal!
Remélem, hogy lelkesedésük az idén is megmarad., és egyszer nagyon profi, becsületes horgász lesz belőlük.
Norbert fiam tavaly már ismerkedett a pergető botommal is...



2 megjegyzés:

  1. Gratula! Ügyes srácok.
    A kicsi azzal a petrencével... :-D

    VálaszTörlés
  2. Köszi a nevükben is!
    A kicsi azzal a petrencével profi módon teljesen egyedül horgászik.
    Vettem neki rövidebbet is, de neki a nagy tetszik...

    VálaszTörlés