2013. november 3., vasárnap

Ha nem jön be az "A" terv....

A hosszú hétvégére sajnos egyetlen olyan nap jutott, amikor ki tudtam menni horgászni. Egy fiatal barátom is elkísért ezen az egy napon. A terv egyszerű volt. Kimegyünk a kedvenc patakom mellé a frissen kotort csatornára. Fogunk egy rakás süllőt, majd a fényképek után a helyiek teljes megrökönyödésére visszaengedjük őket. Na igen, mert ugye szabály ide, vagy oda ez a csatorna nem C&R horgászok kedvenc helye....

Hajnalban ébresztett a telefonom. De még mennyire hajnalban! Korán szerettem volna kezdeni, mert ugye hétvége volt. Bence barátom a megbeszélt időben, a megbeszélt helyen várt, így az indulás zökkenőmentes volt. Csak úgy suhant volna az öreg rozsdaette Suzuki a kiszemelt hely felé, ha nem lett volna akkora köd, amiben alig 10m volt talán a látótávolság. Így aztán egy kemény 50km/h-ás átlagtempóval araszoltunk a kiszemelt hely felé. Mivel tényleg korai volt az indulásunk, még így is majdnem teljes sötétben értünk  a helyszínre. Két percen belül el is értük a kiszemelt horgászhelyet, és pillanatok múlva már csobbantak a gumihalak a csatorna zavaros vizében. Szinte perceken belül benépesült körülöttünk a part. Lassan úgy nézett ki a csati, mint egy horgászverseny helyszíne. Nem nagyon dobott fel a dolog, mint ahogy az sem, hogy kapásunk sem volt. A nyerőnek vélt helyen 45 percig is szűrtük a vizet mindenféle eredmény nélkül. Megunva a dolgot elindultunk lefelé. Unalmamban már a csalikat is cserélgettem. Pár kisebb koppintásom még volt is, de ennél több nem történt. Aztán észrevettem, hogy hajnal óta láthatóan apadt a víz. Na ez volt a legrosszabb dolog ami történhetett. Órákig tartó szenvedés, és több rontott kapás után, aztán Bence nagynehezen fogott egy sügért, majd egy kisebb csukát. Hát nem erre számítottunk. Még jó, hogy készültem egy "B" és egy "C" tervvel is. Irány a "B" terv helyszíne, az egyik titkosom. Várnak sügerek.

Szinte repült az öreg tragacs a titkosig. Itt aztán újabb meglepetés várt ránk. Ketten már vallatták a vizet. Hamarosan mi is beszálltunk a buliba. Sajnos az rögtön látszott, hogy itt sincsenek igazán étvágyuknál a halak. Valószínűleg az erősödő melegfronti hatás volt a ludas, a dologban. Talán negyed órát is dobálhattam mire beköszönt az első sügér.


Ettől kicsit megnyugodtam. A következő helyen aztán beköszönt még kettő. Ezek már kicsit jobban megdolgoztatták az UL. pálcámat.


Sajnos ezen napon, két sügérnél többet nem lehetett fogni egy helyről. Lassan araszoltunk egyik helyről a másikra. Az egyik kis beállóban aztán végre óvatos kapás. Kis koppintás, majd finoman elnehezedett a pálca. A bevágás után minden ügyességemre szükségem volt, hogy távol tudjam tartani a növényzettől. Jól védekezett, de én voltam az erőszakosabb.


Közben Bence barátomnak nem ment a halfogás. Egy darab halat se fogott még. Gyorsan átbeszéltük, hogy mit csinálhat rosszul. Hamar kiderült, hogy egészen más technikával húzta a kis plasztikot, amire aznap a csíkosok nem voltak vevők. Átvette hát az én lassabb tempómat, aminek hamarosan meg is lett az eredménye. Szinte egyszerre fogtuk a következő sügért, sügereket.


Tovább dobáltunk, és néha fogtunk is. Ennek ellenére az tisztán látszott, hogy ez a nap nem kerül be az év legjobb napjai közé az emlékekben. Ami vigasztaló volt, a csíkos pizsamások egészen szépek voltak ezen a helyen.







Kb.11 sügért fogtam itt. Sajnos 4 embernek ez szakasz kicsit szűkös volt, így némi ebédszünet után úgy döntöttünk, hogy megnézzük a "C" terv helyszínét is. Gyorsan bedobáltunk mindent kocsiba, és indulás!

A következő helyszín egy kis csatorna ismert szakasza volt. Tudtam, hogy itt is van sügér, de sok a kicsi köztük. Szinte első dobásra kapásom volt, és be is köszönt az első kis sügér. Az előző helyszín sügereihez képest egészen eltörpült ez a méret.


Viszont itt legalább akció volt gazdagon. Szinte minden dobásra volt kapás, amit vagy meg tudtunk fogni, vagy nem. A csatorna ezen szakaszán csuka is előfordul, de tőlük aznap csak egy gumihal farkának leharapására futotta.


Bence barátom itt aztán beindult. Egymás után szedegette az apróságokat, aztán váratlanul fogott egy nagyon szépet is. Miközben mi szorgalmasan szórtuk plasztikokat, észrevétlenül felhők kúsztak fölénk. Pár perc múlva aztán elkezdett szemerkélni az eső. Eleinte nem tűnt komolynak, de aztán rákezdett rendesen.  Akkor még kitartottam, sőt még a csalikat is váltogattam. Így történt meg, hogy életem első halát sikerült megfognom, egy nem szabályosan feltűzött Tube csalival.


Közben az eső nem tágított. Bence a vízálló szuperhős, kitartóan dobált tovább, de én gyáva módon a kocsiba menekültem az égi áldás elől.



Később aztán ő is megunta, és beült mellém, az autóba. Bosszantóan lassan mentek el felhők, de lassan azért tisztult az ég. Újra kikászálódtuk a kocsiból. Most a kis hídtól lefelé mértük fel a csatornát, de kapásunk az nem nagyon volt. Hamar kiderült, hogy az eddig halakat adó helyen is leállt a kapás. Méghogy eső után eszik a hal....  Bence még felvetette, hogy visszatérhetnénk a titkosra fényváltás előtt, de addigra nekem minden kedvem elment. Elfáradtam, elég volt. Közben kiderült, hogy hazafelé a busza is nemsokára indul, így kiadtam a parancsot az indulásra.

Nem ez volt az év legjobb horgásznapja, de nem is lett betli a vége. Egyértelműen bebizonyosodott, hogy jó ha van egy "B" terv. Esetleg egy "C" terv.....

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése