2012. április 3., kedd

Szezonkezdés a Velencei tavon

Már régóta terveztem, de ma végre megtörtént. Megkezdtem a szezonomat a Velencei tavon. Na nem kell rögtön egy egész napos horgászatra gondolni. Összesen, a kijutást leszámítva nettó 2,5 órám volt, hogy horgásszak egyet. Mivel ilyen kis idő alatt nagy dolgok nem szoktak történni (pláne velem), csak a sügérre hangolt pálcám került be a botzsákba. A kiszemelt célhely a Pákozdi csónakkikötő volt, csak azért,mert itt még sose jártam. Bő félórányi robogózás után a tervek szerint rendben meg is érkeztem a kikötőhöz. Szemrevételeztem vizet. Sekély, hínáros kikötő a Pákozdi, milliónyi apróhallal.



Elsőként a drop shot módszert próbálgattam, de folyamatosan elakadtam, az ólom mindenféle hínárcsomóban elakadt. Negyed órányi szenvedés után éreztem, hogy ez így nem lesz jó, váltani kell! De mire? Kezembe akadt a wobbleres doboz. Mi lenne ha megpróbálnám valami kis wobblerrel? A gondolatot tett követte. Egy domira már eredményesnek bizonyult apróság került a zsinór végére. Sajnos a szél közben igencsak megélénkült, ez eléggé megnehezítette még a bedobást is. Első dobás. Tekerem szépen lassan kis fahalat, egyszercsak érzem, hogy valami odavág neki. Hoppá meg is akadt. A várva várt sügér helyett, gyönyörű vörösszárnyú a horgon. Ez jól kezdődik...


Lelkesen dobálok tovább, több kapást is rontok. Egyszer aztán odaragad valami a horoghoz. Aprócska sügér volt tettes. Több kapás nincs így továbbállok. A kikötő másik felét vallatom, ami mélyebbnek látszik, de hiába dobálok bármit, nincs kapásom. Visszatérek a sekélyebb oldalra, itt legalább akcók voltak. Jár az agyam, hogy sok rontott kapás elkövetőjét, mivel tudnám megfogni? Hirtelen jön az ötlet... Kötök egy keszegező horgot,  felhúzok rá egy kis 2,5cm-es Mann's twistert, és fölé nyomok egy apró sörétólmot.
Első dobásra kapás, de eltolom. Másodszorra megvan. Újabb kis vörösszárnyú.


Szóval ti vagytok a tettesek! Innentől aztán felpörögnek a dolgok. Kapás kapást követ. A nagy részét ugyan elrontom, de azért fogok is. A polár szemüvegemben látom, hogy néha egészen kicsi halak is nekimennek gumi csodának, nem csoda, hogy fele sem akad meg.



A végére aztán egy kisebb sügérnek is megtetszik a kis twisterem


Egyre gyorsabban peregnek percek. Na még egy dobás, meg még egy, de ez most már tényleg az utolsó...
Sajnos letelt az idő, menni kell! Összesen 8 kis vöröst, és két apró sügért fogtam. Nem nagy fogás de nekem elég. Jövök én még ide! Reszkessetek halak!




4 megjegyzés:

  1. Válaszok
    1. Köszi!
      Először voltam itt, de ha nem ilyen orkán mint most, megyek még...

      Törlés
  2. Szia Péter!

    Rendszeresen benézek hozzád, érdeklődve olvasom az írásaidat...
    Ha nem haragszol, lenne egy kérésem :-)
    Bár itt-ott fél mondatokban már említetted az általad használt felszerelést, és technikát, erről szeretnék többet megtudni.
    A konkrét kérdésem a 240-es Perch Blade-re vonatkozna, nekem is van egy ilyen botom, s nem azzal indítottam, hogy levágtam a spiccből 10 centit, ahogy azt sokan javasolják, de gyanítom az lesz a sorsa.
    Neked mik a tapasztalataid a bottal kapcsoladban, visszavágva mennyivel lett több célra használható?
    Itt ugyan patak nincs, de van egy hínárral, töklevéllel benőtt csatorna, ahol az apróságokat sügerek, vörösszárnyúak, bodorkák, a középsúlyú kategóriába, félkilós-kilós ezüstkárászok, s nem sokkal nagyobb vadpontyok mellett élnek többkilós csukák is.
    Az apró 1"-os, 2"-os mann's gumikhoz, apró fejekhez tökéletes a Perch Blade, de a nagyobb műcsaliknál már nyeklik.
    Természetesen nem 10 centis wobblereket szándékozm vezetni vele, van egy 30-80as Spin Blade is a tulajdonomban, de a spicc levágásába sem szerenék beleugrani "majd kiderül milyen lesz" módon.
    Persze a döntés úgyis az enyém, de jó lenne valakitől részletesebb véleményt olvasni, mivel az ismerőseim között senki nem használ ilyen botot.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!

      Szerintem visszavágva tökéletes!
      Szerintem...
      Ha jól megnézed maga tűspicc nem sokat vastagodik azon az utolsó tíz centin. Apró gumikhoz a vágás után is használható marad, csupán annyi történik, hogy a szerintem túl hosszúra szabott lágy rész rövidebb lesz. Ha kihagyom a patakos részt (mivel te ott úgysem fogsz horgászni), akkor azt mondom, hogy a visszavágás után az egyik új lehetőség a Drop Shot módszer alkalmazása. A másik, hogy jobban tudsz vele kisebb wobblereket húzni, nem nyaklik bele spicc.
      Ha már van ilyen pálcád akkor te is tudod, hogy az 1-2 kilós csukák nem okoznak gondot botnak. Bevallom én elfogult vagyok, mert nagyon, de nagyon megszerettem így visszavágva 230-as hosszban. A 2000-es Oasys-al pont kezembe esik súlypont, egyszerűen tökéletes...

      Törlés