2020. március 12., csütörtök

A kínai, nem gagyi bot...

Sokak számára még mindig nem világos, de a horgászcuccaink minimum 90%-a Kínában készül. Tetszik vagy sem, ez így van. Még kevesebben tudják, hogy ott is vannak számunkra teljesen ismeretlen márkanevek, amelyek egy-egy több évtizedes múlttal rendelkező horgászfelszereléseket gyártó cég termékeit képviselik. Tőlünk keletebbre, ezen cégek termékeit nagyon is ismerik, és eredményesen használják is. Kicsit még én is féltem, ekkora távolságról egy botot rendelni, de végül belevágtam. Nem bántam meg.

Johncoo

Ez a szó is egy jól ismert márkanevet takar. Kapható ezzel a névvel ellátott, pergető bot, műcsalik, stb... A plasztik csalijait régóta ismerem, és használom is eredményesen. Hosszas válogatás után ennek cégnek az egyik UL. botját választottam első kínai UL. botomnak. A neve Johncoo Vivid. A pálca 1,9m, tűspicces, és két felső taggal érkezik, amiből az egyik UL. a másik L. erősségű elvileg. Azért elvileg, mert mindkét tag ugyanazt a tűspiccet kapta, ami behatárolja a maximális dobósúlyt. A Light felső tag érezhetően erősebb gerinccel rendelkezik, de nekem igazán az UL taggal harmonikus.





Nézzünk, egy kis száraz tesztet. A bot, egy nagyon kemény, vastag falú papírhengerben érkezett. Ezen beül egy vászon tokban lapult. A nyél osztott, eva. A bottest fekete, egy szakaszon világoskék. Semmi extra csicsa, talán csak az ezüst színnel feliratozott rész üt el egy kicsit. A gyűrűkötések kimondottan szépek, a toldásnál a felső tag kötéssel megerősítve. A gyűrűk szép egy vonalban vannak felkötve, kiosztásuk jó. Az orsótartó egyszerű csavaros, alulról szorítható. A bot Light taggal pontosan 90g,





A nyél hossza pont kellően rövid ahhoz, hogy a pálca egykezes maradjon. Olcsó botoknál gyakran élnek azzal a trükkel, hogy a fejnehéz blank egyensúlyát egy feleslegesen hosszú nyéllel korrigálják. Itt szó sincs ilyesmiről. A viszonylag rövid nyélrésszel is helyén az egyensúly. Irány a víz!

Első halak

Az új szerzeményemet itt az egyesületi tavon kezdtem el tesztelni. Dobtam vele gumikat 5-10 cm-ig, 1-10g-os fejekkel. Lassan összeállt a kép, hogy mik is a bot határai. Halak tekintetében mázlista voltam. Első nap fogtam vele egy szép harcsát. Fényes nappal, 5 cm-es gumihallal.


Mindjárt másnap pár süllővel tovább teszteltem.....



Nézzük hát a bot karakterét, határait. Ahogy gondoltam is a pálca viszonylag gyors, feszes. Ideális dobósúlya valahol 2 és 7g között van. Gumikból 5-7 centisek valók hozzá. Bár én használtam 3g-os fejen 10 cm- es Cannibal Shaddal is, az már kicsit sok a botnak. A csali ellenállása a vízben, nem a tűspiccének való. Wobblerekből jól kezeli az apró 2-4cm-es domis crank-eket, illetve az 5-7cm-es Minnow-okat. Nagyobb wobblerekhez erősebb bot való. Bevetettem a szerzeményem, a pontyok ellen is. A kis 3 cm gumik, már nem annyira jól dobhatók vele, de a pontyok ereje megkívánja az erőtartalékot ami a pálcában van.






A nagy igazi teszt csak ezután jött. Teljesen véletlenül, fényes nappal, akasztottam egy harcsát. Ez volt eddig a botom legnagyobb hala, súlyra valahol 8 kiló környékén. A fárasztásról csupán annyit, hogy negyed óráig közöm se volt a halhoz. Utána kezdtem nyeregbe kerülni, és majd 25 perc után, sikerült merítőbe kényszerítenem. Nincs mese, mázlista vagyok...



Több kisebb harcsa, és süllő megerősítette bennem, azt a tudatot, hogy ezt a botot kerestem. Mert ez a pálca ugyan kínai, de nagyon nem gagyi.



Azóta túl vagyunk együtt egy igen komoly sügérszezonon, és a tilalom előtti, ébredő süllőkön, de erről majd egy másik bejegyzésben. Addig is, ha valaki megvenné a botot, itt a link hozzá:

https://www.aliexpress.com/item/32971252839.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.27424c4dvn3Ck4

1 megjegyzés:

  1. Gratulálok a halakhoz, és a bátorsághoz, hogy nem ismert kínai brandet mertél választani. Mennyiben más ez a bot, mint a korábban vásárolt favorite bluebird?
    Jó a blog, sok hasznos írást olvastam.
    Üdv,
    G

    VálaszTörlés